Sweet September

September kommer bli en bra månad. Den har redan börjat bra. Projekt har avslutats och studierna har återigen påbörjats. Under veckan har jag flängt mellan Varberg-Göteborg-Varberg-Malmö-Varberg-Malmö-Varberg. Tröttsamt, men nödvändigt. Det är nu livet har börjat på allvar. Jag har blivit antagen till två utbildningar inom kulturjournalistik, samt grundkursen i kreativt skrivande. Vilka möjligheter. Förhoppningsvis håller inspirationen i sig.

En sak slog mig idag. Detta är sista helgen jag kommer vara helt fågelfri på flera helger. Inte på ett dåligt sätt. Nästa lördag ska jag och mamma L. gå på musikalen Chess på Göteborgsoperan och på söndagen (nu kommer du inte undan!) ska jag och T. ha ”söndag på kulturhuset Komedianten”, där vi ska skriva krönikor och smida onda planer.

Helgen därpå, ja, då ska jag medverka i ett stort kulturevenemang, även denna gång på Komedianten. Vad ska jag göra där? Jo, jag ska vara med på Upplevelsedagen och ha haikuverkstad. Spännande för min del. På något sätt känns detta stort. Delaktigheten.

Och vad händer helgen därefter? Kan någon i cyberrymden gissa *blicken söker sig igenom alla rums- och tidsrymder* ? Det är ju BOKMÄSSAN! Världens rimligaste ursäkt till att shoppa som besatt och fylla på den nya, tomma bokhyllan (så gott den doftar).

September… Jag ska till och med skriva en dikt med titeln ”September” som ett slags första uppgift för kursen i kreativt skrivande. Helt enkelt septembermagi.

Äntligen höstmörker och långa innedagar att tillbringa i ett produktivt rus eller i döda författares sällskap.

Lämna en kommentar

Under Arbete, Glada tankar, Livet, Skrivande, Studier

Lämna en kommentar